Support / Veel gestelde vragen

Voorbeelden Handleiding

Is er een handleiding beschikbaar?
Ja, download hier de algemene handleiding van de funcionaliteit in PDF formaat.

Is er een voorbeeld schakeling welke ik kan opbouwen in MVC?
Hieronder kunt u 2 scenario's vinden, welke u naar wens kunt aanpassen.

Scenario 1 - Download voorbeeld : U wilt uw eigen keuze menu onder uw VOIP telefoonnummer en wilt in het hoofdmenu een melding horen dat de beller kan kiezen voor toets 1 om door te schakelen naar mijn VOIP telefoonnummer. Toets 2 om een bericht achter te laten en toets 3 om een groepsgesprek te voeren.

Scenario 2 - Download voorbeeld : U wilt een interactie krijgen met uw website en een code laten uitspreken welke de bellers kunnen intikken. U kunt bij een provider aanvragen en zelf de menustructuur (IVR) aanmaken. Daarnaast wilt u ook onder dit nummer een helpdesk hebben die op een normaal (mobiel) telefoonnummer bereikbaar is.


Betalingsinformatie

Is de MijnVoipCentrale dienst gratis?
Ja & Nee, Het gratis pakket is voor de registratie van 1 gebruiker en 1 SIP provider (voor inkomende en uitgaande gesprekken). Als u een betaald account afneemt zijn er veel meer configuratiemogelijkheden en registratiemogelijkheden beschikbaar.

Welke betaalmethode ondersteunen jullie?
Wij ondersteunen via een 0900 telefoonnummer,IDEAL,Creditcard & Walliekaart als betaalmethode. Met een internet rekening kunt u dus zonder problemen betalingen verrichten.

Hoelang duurt het voordat een betaling is verwerkt?
De betalingen worden direct bijgeschreven. Na de bijschrijving dient u zelf uw account eventueel te heractiveren.

Door wie worden de betalingen uitgevoerd?
De betalingen worden uitgevoerd door een externe partij Mobilemoney. Deze partij zult u dan ook op uw rekeningafschrift vinden.

Wanneer wordt mijn account afgesloten?
Uw account wordt afgesloten als de abonnementskosten van de komende maand niet kunnen worden afgeschreven of u te weinig tegoed heeft voor het voeren van gesprekken. Eerst zullen uw gratis minuten worden gebruikt en daarna zullen de kosten van 0.002 euro in rekening per minuut worden gebracht. Uw account wordt op non-actief gezet,waardoor het aanmaken van VOIP providers/accounts en ivr/dialplans onmogelijk wordt.
Voip vragen

Geven jullie SLA VOIP uptime garanties?
Nee, Helaas kan een slechte of het wegvallen van een VOIP verbinding aan vele factoren liggen. Hierdoor geven wij op dit moment dan ook geen uptime garanties af.

Wat bedoelen jullie met provider en user account?
Een provideraccount wil zeggen dat een externe partij kan worden aangekoppeld met een inkomend (normaal) telefoonnummer. Wij beantwoorden dit telefoonverkeer doormiddel van een door uw gekozen IVR menu. Een user account is een ENDPOINT, zoals een VOIP telefoon of ATA. Deze kunt u zonder problemen gebruiken en het verkeer op afleveren.

Bieden jullie ook gewone NL telefoonnummers aan?
Nee, wij handelen slechts voor u het telefoonverkeer af. U kunt zelf nummers kopen bij bijvoorbeeld Budgetphone of gratis bij onze partner Freenumber (premium rate!)

Ik mis een VOIP oplossing kan deze toegevoegd worden?
Waarschijnlijk is dat zonder probleem mogelijk. U kunt doormiddel van het interne ticketsysteem contact met ons opnemen voor het aanmaken van nieuwe IVR oplossingen.

Waar staan jullie VOIP servers?
MijnVoipCentrale heeft diverse SIP servers in Europa. Hierdoor zullen de pingtijden altijd laag zijn om een optimale uptime (let op:geen garanties) te garanderen.

Ik kan bij het tablad SIP providers registreren aanvinken wat houd dit in?
U kunt op 2 manieren gesprekken ontvangen. Er zijn namelijk voipproviders die het verkeer direct doorsturen naar een SIP adres. Hierbij heeft u vaak alleen het inkomende nummer van deze partij, immers zij sturen alleen het inkomende verkeer door naar een SIP adres en ontvangen geen telefoonverkeer (voor uitgaande gesprekken) terug op deze manier. Wilt u deze optie gebruiken vink dan niet de optie registreren aan. U kunt het verkeer dan doorzetten naar [email protected] . Andere gebruikers kunnen u dan ook direct benaderen op deze url.

De 2de optie is om de registratie optie wel aan te vinken. Wij proberen uw account te registreren op de server van de provider. Inkomende gesprekken komen vervolgens binnen via het onderliggende IVR menu. Uitgaande gesprekken kunt u natuurlijk ook weer terug koppelen naar deze provider. Via deze optie bent u niet bereikbaar via [email protected]

U kunt er ook voor kiezen om de provider accounts alleen te gebruiken voor uitgaand belverkeer vink hiervoor ook de optie registeren niet aan.